I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, August 14, 2009

Ku bermimpi...


Terkurung aku sendiri
Dibalik batuan berulam butiran pepasir
Termenung memikirkan nasib diri
Menjadi insan yang meratap dipesisir

Terkurung aku sendiri
Hanyut dibuai fitrah perasaan
Menyerang lubuk nafsu benteng emosi
Merangkak aku pertahan dari godaan

Termimpi aku sendiri
Walaupun hanya sekilas bayangan
Mendambakan kehadiran seorang puteri
Yang mampu menghadiahkan erti kebahagiaan

Termimpi aku sendiri
Terulik lena di alam khayalan
Tersentak aku tika di keasyikan mimpi
Kucuba bangkit menghadapi kenyataan

Bilakah kubisa bangkit?
Bebas terbang menerjah kebebasan
Bilakah kubisa bangkit?
Menyusuri keindahan pesona kehidupan…=>


Karya : Dr Iwan

7 comments:

amy emyla said...

hak2...mimpi gapow due..ish2

Hamdi Irsyad said...

hak2..ak tao due mimpi ap..sbrla due..kalo dh jodoh x kemana..

amy emyla said...

hahah...
mimpi tuttt

sanguine de' sapient said...

fuyoo mimpikan siapakah..?angau ye haaaa kantoi..

btol2..seyesly stuju ngan ibnu azzam..klu dah jodoh x kemana..

nnti mkn nasik minyak jgn lupe jemput ktorg sume..bwat lebeyh cket nk ajak satu kg sy menyebuk kt c2..chaiyok3:)

Anonymous said...

mimpi & realiti akn bertemukah?
~luv this song~
:>

Anonymous said...

Untukmu yg selalu telah,sedang bermimpi dan selalu bermimpi..

mimpi adalah kunci
untuk kita menaklukkan dunia
berlarilah tanpa lelah
sampai engkau meraihnya

laskar pelangi takkan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
warna bintang di jiwa

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersyukurlah pada Yang Kuasa
cinta kita di dunia selamanya

cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau hidup kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita

laskar pelangi takkan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi..
-mimpi x salah, tp jgn menyalahkan sebuah impian-

Dr Iwan said...

satu msukan yg bgus...=>